Saturday, September 1, 2012

VITAMIN C 1000mg 30 BIJI RM25.00



Fungsi vitamin C adalah sebagai bahan antioksidan untuk melawan radikal bebas di dalam badan kita.
Vitamin C juga meningkatkan daya ketahanan dalam tubuh kita serta mempercepatkan proses pemyembuhan sekali gus meningkatkan jaringan kulit menjadikan kulit awet muda. Vitamin C dengan fungsi antioksidannya berperanan meremajakan kulit, mencegah penuaan akibat serangan radikal bebas serta menghalang sinaran matahari yang boleh menimbulkan gangguan kulit. Proses terakhirnya menjadikan kulit lebih sihat, cantik, bersih, bersinar dan cerah.


Kekurangan vitamin C menyebabkan collagen lemah dah tidak sihat, menyebabkan pemulihan kulit yang lambat. Kekurangan yang berpanjangan akan menyebabkan skurvi, badan kita memerlukan vitamin C yang cukup untuk kekal sihat dan cantik.


Antara faedah vitamin C ialah membantu mengurangkan kadar kolestrol dalam darah, mempertingkatkan sistem pertahanan badan, memguatkan dinding salur darah, menolong pembentukan tisu gentian, mencegah pengenduran payudara dan punggung, menghilangkan jerawat dan pigmentasi, melambatkan proses penuaan, menghaluskan pori-pori pada kulit dan banyak lagi.


No comments:

Post a Comment